Sunday, April 15, 2012

Ceritera Kampus Misa 2011

wah....sakit belakang gua....tolong urut2 please...huhuk...T___T...

menghitung hari perpisahan bersama teman-teman seperjuangan, gua pun tetiba teringat tentang imej yang gua bawak...ingat2 balik, rasa demn gile pun ade...teeheee...

SEM 1

Masa mula2 masuk, gua dikhabarkan kalau negeri Kedah wajib pakai tudung then kena lah bertudung...Masa tu gua fikir gini, tak pe gua buat macam sekolah, dalam kelas pakai tudung, abis sekolah bukak la...hahak...#_#...akibatnya, gua berimej seperti itu lah sebab suka hati gua la...bab shus pula....kadang gua layan sandle, pastu kadang gua layan hize shus la...hahaksz...cam haram dow! last2 ada la sorang abang tu...kah3...nasib ko la abang...abang nie wokeyh la jugak banyak nolong bab *t**n...first jumpe dea kebetulan pakai tudung then jumpa kali kedua pun same dan begitulah seterusnya...tiba2 masa cuti jumpa d Kafe dalam keadaan tak bertudung...bukan maen lagi abang tu nyindir...terus hilang respect....tapi bila tengok gambar awek dea sama gak, sekejap bertudung sekejap tak...wadapak kata orang putih...maaf abang tapi frankly jasamu dikenang tapi penghinaanmu juga tetap diingat sepanjang zaman!...:)

SEM 2

Sem nie fully pegi kuliah pakai slack dan tidak pernah menyentuh baju kurung dan skirt....semua letak tepi...semuanya merimaskan....pakai seluar senang...gerak pun laju...wow!!! masa tu hize shus, sandle semua simpan dalam kotak laju2...kah3...:p...gua pakai converse shus. yang kaler2....imej gua full jacket....wah, masa tu rasa heaven....baru lah student sebenar!...tudumng masih pakai ea.....

SEM 3

Sem nie seingat gua masih kekal dan sama seperti Sem 2..tade perubahan dari segi imej tapi yang gua ingat gua mula terlibat aktif dalam menyanyi kat sini...ada la menang saguhati...bermakna nyanyian gua ok la jugak...paling bermakna menang no 3 dan masa tu hadiah dea duit RM50 hengget....bollehla....tade trofi dan sijil tu yang rasa nak cekik pengarah projek tu!...haduih....

SEM 4

Masa nie gua pun tak hingat cemana gua buleh terFREEHAIR...tetiba je...gua masa tu masuk first class la masa tu gua tinggalkan imej jaket...gua pakai kemeja then slack macam biasa converse shus pastu blah....semua pandang gua heran....masa tu pulak rambut gua merah mengancem! gua buat bodoh la...dalam kelas baru gua perasan yang gua lupa pakai tudung! hahaha...akibat cuti lama bai...sudahnya sampai sekarang gua tak pakai tudung...tapi tu lah aktiviti membeli tudung dan selendang masih bergiat dengan lancar...kalau aktiviti kebajikan yang melibatkan keagamaan selendang penyelamat gua sebab untuk pengetahuan, tak kira pegi mana pun, dalam bag gua ada satu selendang....motif????????? ntah gua ta tau la...suka gak pakai tapi ntah la...doakan ea...

SEM 5

Masa nie imej sama dengan sem 4 tapi terberkenalan dengan member Sarawak masa Sem 4 menjadikan gua perlu belajar how to dance! haha, menari pun gua pandai la...ok2...gua blajor selok belok make0up, touch-up! mula pakai serius syialll butul semua benda jahanam itu!...haha...lama2 okay cuma rasa menyampah masih ada sehingga sekarang....sebab kulit gua SUNBURN memanjang.....gua kena la pakai ntah pa nama ntah alas bedak tu....oktor yang rawat gua kata pakai tu sebab kulit muka gua mengelupas dengan hebatnya!....macam baby baru lahir....kah3...:p

SEM 6

Zaman penuh hipokrit bila gua memakai dress and skirt paras lutut! sumpah rasa jahanam...tapi tau tak kenapa gua pakai dress? pertama sebab seluar yang gua ada dah lama pastu gua nak beli tak jumpa slack yang ada poket kat bahagian belakang...semuanya tade poket...nyampah....jadi jalan penyelesaian pakai dress...kedua, untuk memudahkan masuk library...masa pakai slack dulu, bila masuk library, hari2 gua kena ceramah, jangan pakai seksi...mana ada seksi, slack je pun pastu kemeja dan jacket....ada patut dea kata seksi...now gua pakai dress dea tak kata seksi pula, dea senyum lagi ada....argghhhh, bangan! apakah definisi seksi itu sebenarnya....

ok lah, urgent gua nak bersip...now 2.07 pm dan 2.30 pm gua kena gerak g ofic tuk tengokl Stacy bersama teman Sarawak gua yang chumil...bukan bodek sumpah dorg chumilll...chummilll cam dorina...[dorina my cat wokeyh...]....Lelaki sila SOlat Jumaat...eyh, dah habis lah...haha...ok, yang lain jangan, jangan, jangan dan jangan lupa solat!!! ...

Misa Asyidah Mizuki

14.09 pm

22 April 2010

Friday


***by Misa Asyidah Mizuki on Friday, April 22, 2011 at 2:10pm***

No comments:

Post a Comment