Sunday, April 15, 2012

Keikhlasan Misa 2011

Sekadar sebuah perkongsian...Rindu ingin menulis...Blog masih lagi dalam proses kemaskini...Banyak entry perlu diperbaiki...

Gua rasa sepanjang 22 tahun lebeyh gua bernafas dalam dunia yang fana nie, gua dah buat2 macam2 benda...gua dah jumpa macam2 orang, gua dah jumpa macam2 cabaran dan ada juga benda bodoh yang gua lakukan...:D

Tapi dalam semua perkara yang gua lakukan gua berpegang pada satu prinsip iaitu keIKHLASan...Tak kira la sejahat mana gua, gua ikhlas babe dalam bab2 yang memerlukan pertolongan...Berikut merupakan keikhlasan hati gua...

  • Keikhlasan pertama

Tapi sebelum tu gua nak cakap yang gua cukup gemar ponteng kelas terutama kelas jam 12.30 hari Isnin Khamis...keh3...:p yang nie pun gua cukup IKHLAS memontengkan diri...kerana apa.. gua menyampah sebab bila tiba2 pengurusan merombak sepenuhnya kelas tersebut dan dibahagikan kepada dua dan gua tercampak dalam kumpulan orang2 yang hebat! gua jadi glbaha doe masuk kelas tu...kerana apa? gua belum sehebat mereka...kerana itu, gua mengescapekan diri tapi masuk dalam kelas yang kurang hebat...jadi di sini, gua escape kelas tapi masuk kelas satu lagi...mohon maaf la ea...sapa suruh pengurusan letak gua dalam group yang intelligent! kecut perut dow!!!ikhlas gak gua ponteng kelas nie...walau gua tau tertinggal pelajaran tapi gua tau gua masuk kelas satu lagi dan gua belajar dengan rajin sekali! fuh...#_#

  • Keikhlasan kedua

Bila gua suka buat sesuatu benda, gua sangat suka dan akan siapkan sebaik mungkin...Bila tiba2 seorang rakan minta tolong, gua pun tolong walau benda tu mengganggu jadual gua tapi gua IKHLAS bukan sebab dia sahabat tapi sebab minat...Gua suka seni muzik, seni lukis, seni macam2 la...ambil contoh, seseorang pinjam alat lukisan gua, dan gua akan pinjamkan kemudian, orang tu minta gua lukis, gua lukis dan sehingga dia berjaya mendapat no 1 dalam lukisan atas sebab menghantar lukisan gua...gua tersenyum bangga....walaupun dicetak rompak...tidak mengapa, gua ikhlas dow...walau lu tak ucapkan terima kasih gua tetap ok...even lu ucap terima kasih pada orang lain sebab tolong hias2, gua ok saja....kah3...:p [aik, kenapa ada air mata neyh?...huhu] sebak sebenarnya atas kemenangan lu...keh3...:p

  • Keikhlasan Ketiga

Bila lu orang yang suka berebut ketika naik bus, bila gua cakap "BODOH PUNYA ORANG!"....itu pun IKHLAS gua cakap...sebab lu orang memang stupid la...tak bertika langsung...Mama gua tak bagi gua cakap B O D O H...tapi once gua cakap, lu memang betul stupid! Apa ke jadah, naik bus pun nak berebut? Naik elok2 sudah...Nie tolak-tolak...gua ada la sound satu budak tu, gua cakap gini dengan ikhlasnya, "Kurang hajar...nak tolak2...macam tak skolah!" pastu ada satu minah, satu batch ngan gua, satu course ngan gua [klu lu baca post gua, gua say TQ sbab gua cakap dgan ikhlas bukan nak carik gaduh!]...minah tu cakap gini sambil sengaja tolak kawan dea, "masuk cepat...masuk cepat!" pastu dea cakap gini, "cedera parah ke dea kena tolak?" "Ko jangan tolak Princess nanti Princess berdarah"...Lu nak komen satu je, lu tu nak graduasi, etika jaga sikit...umur dah cecah 23 tahun, kahwin dah ada anak der...gua malas la nak cakap lebih kan, sendiri mau ingat tapi bila lu dah cam haram main tolak2 main sindir2....gua berani cakap lu memang langsi punya person la!...Itu memang gua ikhlas babe~...

  • Keikhlasan Keempat

Bila gua meseg please la balas2 sikit...Kalau balas, boleh tak jangan EMOSI, bukan gua buat salah pun! Tiba2 EMOSI dengan gua...Duduk lain College, Course lain2, Jumpa 3 bulan sekali, bila tanya nampak sangat EMOSI...Lu kalau stress dengan assigment lu, jangan lepas kemarahan dengan orang yang caring ngan lu la...Kalau dengan gua, gua boleh tahan sabar lagi tapi kalau dengan orang lain, lu tanggung la sendirik...gua dah bagus2 say hi, bye2...lu bikin hal pulak!...Gua takmo meseg lu dah...kalau lu carik gua, gua tolong setakat yang termampu...Nie pun gua ikhlas jugak nie...Gua ikhlas caring, atur time untuk jumpa, arange time untuk mengeratkan silaturrahim disamping belanja lu sebab lu banyak tolong gua, gua taktau nak balas cemana so gua ikhlas nak together with u la kunun...lu tak suka gua tak marah sebab gua ikhlas....phewwww...>,

  • Keikhlasan Kelima

Bila gua kata gua admire orang, jangan tanya siapa gua admire...Pertanyaan itu akan menyebabkan gua hilang rasa admire lagi...keh3...:p....yelah, nyibuk ja...dah lu tau gua admire orang tu, tak payah lu macam orang bodoh macam la

bf lu kan, ada patut pg tanya "lu kenal misa?"...asal lu nak jeles? der, kita kalau admire someone, kenal tak kenal admire tetap admire la der...kah3...:p tahap gaban doe lu jeles!!! annoying gilak!...Now, thanks to you, gua dah hilang admire sebab lu penghalang...kah3...chat sikit, sibuk nak tau apa yang gua chat, meseg sikit sibuk nak check apa yang gua meseg, errr, lu memang bangang! nie pun gua ikhlas gak....keh3...:p...So, gua just nak mention yang gua ikhlas admire orang dan gua ikhlas menyampah dengan lu yang jeles sebab admire orang yang sama....keh3...:p

Kesimpulannya, apapun yang kita buat, kena ikhlas...tak perlu harapkan balasan....kalau orang tu buat taik kat kita just let it go...we just go ahead...banyak urusan dunia kita buat lagi....Biar hati ikhlas jangan asyik menghina orang....Biar orang hina kita janji kita terus memperbaiki kelemahan diri sendiri...Biar kita lemah dari jadi kuat jika selalu menindas kawan2 sendirik...Rasanya samapi sini dulu la ea...Apapun, selamat membaca...Dalam beberapa minit insyaAllah azan Zuhur akan berkumandang, laksanakanlah ibadah seawal yang mungkin, kalau lambat bersebab tak apa lah janji kita solat ea...Itu yang penting...Solat tiang agama...Perbaiki tiang peribadi masing2...

MISA ASYIDAH MIZUKI

14 APRIL 2011

12:58 PM

p/s: hari nie hari Isnin dan jam 12.30 telah berlalu setengah jam yang lal...sekali lagi gua melakukan keikhlasan gua dengan melakukan keikhlasan pertama gua...huhuk...>

***
by Misa Asyidah Mizuki on Thursday, April 14, 2011 at 1:03pm***

No comments:

Post a Comment