Sunday, April 15, 2012

ITS JELLYFISH~! OH, MY GOD!!!!!!!!!! No no no...Its OCTOPUS but small one...

KISAH BENAR ANTARA ETY LOCAL STUDENT FROM UUM DAN SEORANG STUDENT FOREIGNER (BANGLADESHI) FROM UIA

Kisah nie bermula pada 13 November 2010 jam 6.45 pm...Masa tu aku menjadi pembantu tukang masak untuk SUKARELAWAN MASUM 2010....Pada hari itu, Pak Cik Majid selalku chef telah memasak sambal udang dan sambal sotong...di pendekkan cerita setelah selesai makan malam semua SUKARELAWAN, aku pun mengemas bahagian meja hidangan...Masa tu cuma ada aku, Che Su Eh dan seorang student from UIA foreigner dari Bangla....dia btanyakan sesuatu kepada Che Su Eh, tetapi kerana masalah BI yang digunakan foreigner tersebut, Che Su Eh menyuruh aku menjawab pertanyaan student tersebut...Foreigner tu tanya nama sambal sambil menunjuk ke arah sambal sotong...aku terblank...aku lupa sotong apa dalam english...yang aku ingat squid tapi untuk makan nama sotong sebut lain...yang aku ingat cuma fish kat belakang....dah tu aku jawab.................

Foreigner= what is this? It is ver tasty...(sambil menunjuk ke arah sotong)

Ety=oh....Its Jellyfish.....(obor2)...

Foreigner=Oh, My God !!!!!!!!!!!!! I just eat Jellyfish!!!!!!!! (mata dea besar mulut ternganga)

Ety=eh, no no no...hehe....it OCTOPUS (SOTONG KURITA) (BUT SMALL one....(terkejut foreigner tu...mata dea bulat...mulut sdikit ternganag dan mbntuk huruf "0")

Foreigner=(sambil menguis2 sambal sotong dia tjumpa kepala sotong...)...Oh,ea...very tasty...(ada kelegaan di situ)

hahahahaha....rakan2 english memang best sebab 1 benda ada banyak nama.....spoil aku sebab sambal sotongggggggggggg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dan sebenarnya sotong untuk makanan ialah catlefish!!!!!!!!!!!!!!!!! aku ingat fish jerw.....muahahahahahhaahha!!!!

***by Misa Asyidah Mizuki on Tuesday, November 16, 2010 at 11:55am ***

No comments:

Post a Comment