Sunday, April 15, 2012

Hobi Misa 2011

Semua orang ada hobi kan? kan? kan? gua pun ader...hobi gua banyak...frankly speaking gua nie tak tetap pada satu hobi...banyak perkara yang boleh menjadi hobi gua...gua nak share la jugak...kalau tak mau baca jangan klik Hobi Misa 2011...Just buat stupid je la...hehehe...^_^

MELUKIS/DRAWING

Sumpah~! Gua suka melukis...Banyak lukisan gua yang dah dihasilkan tapi gua tak sehebat adik kelima gua...Adik kelima gua lagi besh...Dea pandai melukis guna komputer, gua still tak boleh lagi...Antara lukisan yang gua gemar lukis ialah gambar pemandangan dan cartunis...Terdapat satu fakta yang lu orang perlu tahu, sapa jiwa kartunis, dorang susah nak lukis figura nyata, begitu juga sebaliknya...Jiwa gua ada pada kartunis...hehehe...Gua suka lukis gambar lelaki kacak...huahuahua...tenang gua rasa bila dah lukis lelaki kacak...hakhakhak...Sesungguhnya gua meminati karekter Misa Amame sebab tu nama gua Misa...hehehehe...Bila camera gua dah okay, gua upload la pic yang gua lukis banyak2...@_@~

MEMBACA/READING

Okay~! Yang nie gua kena explain betul-betul...Minat membaca gua nie tidak terhad kepada satu bahan saja...Gua gemar membaca apa sahaja yang mendatangkan faedah buat gua...Gua suka baca komik, suka baca magazine berilmiah, gua suka baca akhbar, gua suka baca buku philosophy, gua suka baca novel TAPI GUA TAK SUKA BACA KISAH ARTIS~! Bab yang tu memang gua tak sentuh macam majalah MANGGA dan pelbagai hiburan. Gua tak suka kisah artis sebab pada gua, benda tu tidak mendatangkan manfaat~! Gua tak tipu okay...Gua ada koleksi MASTIKA, DRAGONBALL,GS MIKAMI, MAJALAH PENGGUNA, NOVEL ENGLISH VERSION, NOVEL MALAY, dan banyak lagi...Nak pinjam? Boleh jer...^__^

MENYANYI/SINGING

Gelak? Ceh~! Ingat suara gua tak lawa ker? Sepanjang hidup dalam UUM nie, kadang-kadang gua rasa dah macam artis. Hahahaha~! Perasaan~! Gua pernah join Pertandingan Menyanyi dalam UUM masa muda-muda dulu, sem 1 sampai sem 3...Paling grand gua dapat tempat kedua...Boleh la...Hahahaa...Sem 5 dan sem nie gua belum ada masuk contest lagi...Tengoklah nanti, kalau ada gua pasti join...Bintang Utara hari tu gua tak sempat isi form...ada hal kot...haisyh~ regret gua tau...hahaha...Selain itu juga, teman-teman yang mengenali gua, sering mengundang gua untuk membuat persembahan di Majlis Dinner mereka...Tak lah selalu sekali sekali jer...hehehe...dan gua tak pernah nyanyi life kat COLGIS...insyaAllah sem nie gua nak try nyanyi di COLGIS pulak...hehehee...~

GUITAR/KEYBORD/SEXSOPHONE/TRUMPET

Hah...yang nie lu orang mesti hairan kan!!! Ini adalah instrument gua. Gua pandai main 4 instrument nie...Gua ada guitar akuistik jer...huhuhu....Kebord gua dalam proses learning lagi...Maklum dah tua~! Tangan kurang lembut...Untuk sexsophone and trumpet gua sangat success 75%...hahahahaha...Gua minat muzik sebab tanpa muzik hidup gua rasa suram je bai...haisyh~~~

MEMASAK/COOKING

Ingat gua kasar cam lelaki gua tak pandai masak? Lu silap yer...Gua nie punyalah ladies...Luar memang macam ni tak boleh ubah dah...Tapi dalam hati ada taman babe...hahaha...Gua suka masak...Sumpah~! Gua masak ikut suka gua tanpa menggunakan resipi dan diajar oleh sesiapa. Mama gua tak bagi gua masuk dapur sebab gua nie leceh sikit kata Mama...Jadi bila Mama masak, gua tengok apa bahan-bahan asas yang dia gunakan...Gua hafal dan bila mama gua kerja gua mulakan operasi memasak...hahahaha...experiment ini dicuba oleh adik-adik gua yang nakal itu...Sedap ke tak? Majoriti kata terbaik punya...hooyyeeaaahhh~!!! Sangat berbangga ketika itu...Gua suka buat kek, pastu gua suka masak lauk-pauk yang special...Hehehehe...adik-adik gua suka bila gua masak...Gua terharu siooottt...

MENARI/DANCING

Dulu masa berat gua dalam 50 lebih kg tu gua suka menari tarian moden...Besh~! Rasa sihat tetapi sejak masuk UUM berat gua dah bertambah-tambah...Lagipun, gua tak minat PBS,UUM...Jadi, montellah gua di sini...hahahaha..Pssstttttt, kadang-kadang gua menari dalam bilik,ok~! Hahahaha....DUSH~! Malu...Malu...Malu~!

FLORA DAN FAUNA

Ok, cakap pasal pet nie....gua memang sayang akan Fauna...Gua paling tention tengok manusia tendang kucing, baling anjing, sepak kura-kura...uwaarrggghhh...gua benci itu orang oooo....Haiyak~! Sekarang gua masih setia mendiami 15G402 DPP Bank Rakyat. Walau paras 4 gua tetap sayang dan tak mau pindah. Walaupun diajak dan gua boleh minta dekat office, gua tetap tak nak~! tak nak~! tak nak~! tak nak~! Eyh? Nie bukan crita pasal bilik...ni crita pasal Pets la...Ok...straight to the point kata orang putih, gua memelihara 2 ekor kucing yang gua namakan Gung Chan dan satu lagi Nicchie (tapi gua panggil dea kicil sebab dea masih kecik), gua ada bela ikan flower hoon dan tortoise yang gua namakan sebagai Dola dan Doli...hoyeeaaahhh~!!!Selain pet, gua juga minat dengan tumbuh-tumbuhan...hahahaha...susah nak cakap la...haisyh~!

KESIMPULANNYA, DALAM BILIK GUA SEKARANG GUA MENGAPLIKASIKAN LUKISAN GUA DENGAN MENCAT DINDING BILIK GUA DI DPP BANK RAKYAT NEYH...GUA JUGA MEMPUNYAI BANYAK BAHAN ILMIAH DAN FIKSYEN UNTUK MENGISI MASA SENGANG GUA...GUA JUGA RAJIN MEMBELI CD KAROKE DAN MELALAK DI BILIK INI DENGAN AMAN DAN DAMAI...GUA JUGA MEMILIKI SEBUAH GUITAR YANG MENJADI PENEMAN GUA DIKALA GUA KESEDIHAN...(WAH!!!)...DAN GUA DENGAN GAGAH BERANINYA MEMILIKI RICE COOKER, MULTIPLE ELECTRICAL COOKER, DAN PEMBAKAR ROTI UNTUK MEREALISASIKAN HOBI GUA...DAN GUA JUGA MEMELHARA HAIWAN DALAM BILIK GUA DISAMPING MENJAGA BEBERAPA POKOK BUNGA....OK, BIAR ADA HOBI JANGAN ASYIK HUHAHUHA SAJA, BIAR KITA BUAT PERKARA BERFAEDAH JANGAN ASYIK MELEPAKS SAJA DAN YANG PENTING BIAR HOBI KITA BERMANFAAT UNTUK DIRI SENDIRI JANGAN PULA PERABIS DUIT PTPTN...ekekekekeke....BIAR HOBI PELIK JANGAN SAMPAI KITA DIANGGAP SOSIALIS YANG NEGATIF, JANGAN KITA MELEPAK TAPI LUPA PADA TANGGUNGJAWAB DAN JANGAN BAZIR DUIT UNTUK SESUATU YANG MERUGIKAN KITA~! OK...PENAT MENGARUT...COME, BACK TO BASIC, MAGHRIB DALAM SETENGAH JAM LAGI...KALAU DI SABAH, SEKARANG GUA DAH HABIS MAGHRIB DAH....HEHEHEHE...

SOLAT TIANG AGAMA JADI JANGAN LUPA DIRIKAN TIANG TU SEBELUM DIRI SENDIRI RUNTUH DAN AKHIRNYA MERANA...SEKIAN, WASSALAM...

MISA ASYIDAH MIZUKI,

04 FEBRUARY 2011

18:35PM

p/s=try tengok lukisan berkomputer di bawah...ini ialah lukisan adik kelima gua...style x? hehehe~gua tak reti masalahnya..haisyh~~~


***by Misa Asyidah Mizuki on Friday, February 4, 2011 at 5:38pm ***

No comments:

Post a Comment